Nabíjanie elektro aut do 10 minút sa pomaly stáva skutočnosťou vďaka Americkým vedcom

Ak by sme sa vás opýtali čo je najväčší problém dnešných elektrických aut, čo by ste odpovedali? Nechajte nás hádať. Bola by to privysoká cena modelov u ktorých sa už oplatí porozmýšľať nad kúpou. Veď sotva vás presvedčíme aby ste presadli z výkonného a priestranného auta do elektrického mini vozítka. A tiež pravdepodobne by druhá najčastejšia odpoveď bola dojazd a nabíjanie. S tým samozrejme súvisí aj dostupnosť rýchlo nabíjačiek. Takzvané super-charger. Nuž pokrok nezastavíte ak máte náhodou zvyšné peniaze na nové auto. Ešte chvíľu počkajte a možno to nebude iba o dojazde a nabíjaní. Ale o modeli ktorý si kúpite. Pretože Americký vedci nespia.Nabíjacia stanica.jpg
 
Americký vedci z Pennsylvánskej univerzity totiž prišli s riešením ako nabiť elektromobil do 10 minút.  Ich projekt sa javí natoľko úspešný, že dokonca získal podporu samotného Amerického Ministerstva Energetiky. Preto je zrejmé že sa v tomto prípade nebude jednať o sólo kapra a o svoju budúcnosť má tento projekt postarané. Nám už preto neostáva nič iné, iba čakať kedy to príde aj do Európy. Pretože u nás to zatiaľ vyzerá že naši vedci spinkajú a nik ich nechce rušiť aby si ich nepohneval.
 
Celý princíp takého to rýchlo-nabíjania je postavený na zohriatí na krátku chvíľu a následne rýchlom ochladení. Celý problém spočíval v tom nájsť tú správnu teplotu tak aby nedochádzalo ku degradácií batérie vozidla a neskracovala sa tak jej životnosť neúmerne počtu nabíjacích cyklov. Ako sa ukázalo teplota okolo  60 °C je nie je na tento účel priam optimálna. A preto ju treba zraziť dole, Alebo prísť s nejakým iným riešením.Nabíjanie Tesly.jpg
 
Kľúčom sa nakoniec ukázala tenká niklová fólia. Presnejšie povedané kde jeden koniec fólie je pripevnený k zápornému pólu a druhý je mimo článkov batérie. Samotný nabíjací obvod je následne uzatvorený teplotným spínačom. Celý tento proces zabezpečí že nabíjanie prebehne tak ako má a  za požadovaných parametrov. Pričom sa tak zabezpečí aj dostatočný počet cyklov nabíjania. Predpokladá sa že sa tu bavíme o počte oko 2500 cyklov. Na záver treba dodať že sa jedná o zanedbateľnú sumy pri nasadení tejto technológie a tak je pravdepodobné že sa dočkáme v krátkom čase aj jej reálneho nasadenia do praxe.