V januári Volkswagen škádlil spoločnosť novým elektrickým vozidlom ako reinterpretáciu klasických amerických bugín, ktoré boli prvýkrát vytvorené v 60. rokoch. Teraz buginy poháňané batériami pomenovali I.D. Buggy.
I.D. Buggy je futuristické a zároveň retro. Lítium- iónová batéria s výkonom 62kWh je integrovaná do podlahy buginy, zatiaľ čo elektrický motor s výkonom 201 koní v zadnej časti vozidla mu dáva očakávaný dosah 249 za cyklus WLTP( nový, prísnejší štandard EÚ na meranie dosahu EV). Batéria je navrhnutá na krátke, ale aktívne vzdialenosti. Na dláždených cestách môže vozidlo šprintovať z nuly na 62 hm/h za 7,2 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky regulovaná rýchlosťou 99 km/h.Elektrická bugina.jpg
Minimalistický dizajn bez dverí alebo strechy na tomto dvojmiestnom sedadle umožňuje vodičom pocítiť rozstrek piesku, keď tiahnu po dunách. Ide o koncepciu, ktorá je veľmi zaujímavá pre budúcnosť nízko objemových športových automobilov.
Pokiaľ ide o VW, majú predvádzať všestrannosť svojho MEB (Modulare E-Antriebs- Baukasten), čo je modulárna matica elektrického pohonu. Spoločnosť stavila na svoju platformu MEB, ktorá bude slúžiť ako základ pre 10 miliónov elektrických automobilov, ktoré chce predať.
Známe plážové a pieskové buginy v 60. rokoch 20. Storočia sa stali populárnymi. Kalifornský surfer a podnikateľ Bruce Meyers v roku 1964 prišiel z myšlienkou zdvihnúť telo z pôvodného Volkswagen Beetle a nahradiť ho skelným vláknom s otvorenou strechou a urobiť niekoľko ďalších úprav, ktoré by umožnili pôsobiť na piesočných dunách a na verejných cestách. A takto vznikol prostriedok Meyers Manx.
V 80. rokoch bolo predaných 250 000 chrobákov upravených podľa Meyersa. Samotný Meyers znovu založil spoločnosť v roku 2000.Auto Volkswagen.jpg
Všetky buginy zo šesťdesiatych rokov vykazovali vysoký stupeň variability. I.D. Buggy sa nelíši. Podľa VW je to čisto dvojmiestne sedadlo, ktoré je možné zmeniť na štvormiestne. K prednej náprave je možné pridať ďalší elektrický motor, aby sa umožnil pohon všetkých štyroch kolies. V skutočnosti môže byť horná časť karosérie úplne oddelená od podvozku MEB.
Farbu zvolili „papradiu zelenú“, ktorá pripomína koncept žltého mikrobusu Day- Glo automobilky, I.D. Buzz, ktorý prvýkrát vyšiel v roku 2017.